גיליתי פצצה!!!
אחרי חיפושים רבים הצלחתי היום בשעה טובה ומוצלחת, למצוא קטע מדהים במדרש שמות רבה, שאותו ראיתי מזמן ולא הצלחתי למצוא הרבה זמן.
הקטע הזה יכול לשפוך אור נגוהות על כל הנושא של המאובנים והגיאולוגיה. כשראיתי את זה בפעם הראשונה הרגשתי רעידת אדמה רעיונית.
הנה הקטע -
"הרבה בריות ברא הקב"ה בעולמו ולא היה העולם ראוי להשתמש בהן וגנזן הקב"ה מן העולם ואיזה זה אור שנברא ביום ראשון דא"ר יהודה בר סימון האור שברא הקב"ה ביום ראשון אדם צופה ומביט בו מסוף העולם ועד סופו כיון שנסתכל הקב"ה בדורו של אנוש ובדור המבול ובדור הפלגה שמעשיהם מקולקלים עמד וגנזו מהן שנאמר איוב לח' טו')"וימנע מרשעים אורם" ולמי גנזו לצדיקים לעתיד לבא שנאמר (בראשית א' ד') "וירא אלהים את האור כי טוב" מהו כי טוב שהיה אורו נאה לעולם ולא היה מזיק כשמש הזה והיכן גנזו בגן עדן שנאמר (תהילים צז' טו')"אור זרוע לצדיק".
הקטע הזה קשה להבנה, והוא אומר דרשני. הרי המדרש פותח במילים "הרבה בריות" ומסיים באור בלבד. אז כמובן שמפרשי המדרש הקדמונים, העץ יוסף והמהרז"ו התקשו בשאלה הזו, ושניהם עונים תשובה אחת, שהיו הרבה בריות שנגנזו, ולא הביא את האור אלא לדוגמא בלבד.
וכך כותב העץ יוסף -
"תימא דפתח בהרבה בריות ומסיים באור לחוד. ואולי לא הביא אלא אור לדוגמא. וקים ליה דמילי טובא איכא נמי שנגנזו".
ובפירוש המהרז"ו מבאר את הטעם, מדוע ברא הקב"ה בריות וגנז אותם?
ותירץ -
"שכתוב שיהיו לעתיד לבוא, ואינם נמצאים היום. לא שיברא בריות חדשות, כי אין כל חדש תחת השמש, אלא שנבראו ונגנזו, והביא ראיה מאור ראשון."
הדברים הללו נכתבו אלפי שנים לפני שאנשים הפכו את האספנות מתחביב למקצוע, והתחילו לחפור באדמה. ולכן הם אינם מהוים תירוץ למפרע, אלא ניבוי מלכתחילה.
אינני אומר שאני מבין מה היא משמעותו של הקטע הזה, אבל די בזה כדי להבין עד כמה לא ניתן לסמוך על כל מיני מימצאים בתוך עולם שנברא על ידי הבורא.
אולי הבריות הללו הם הדינוזאורים?
ואולי היו חוקי טבע אחרים לגמרי, שגם הם נגנזו לעתיד לבוא?
ברגע שאנחנו יודעים שהקדוש ברוך הוא ברא את העולם, כל הנסיונות של המדע לפשפש בנבכי העבר, הופכים למשחק ילדים.