חוק טל ונבואה שנזרקה מפיו של הרב שך

מאת: נח גוטמן | 5/8/2012 אקטואליה


בספר "מראש אמנה" בפרשת האזינו מופיע קטע מדהים שבו רבנו הגרא"מ שך זצ"ל מנבא את מצבנו העכשוי בצורה ברורה ומפורטת. מדובר בקטע מדהים ונדיר, היות והרב שך היה רחוק מאד מטיפוס הבבא עושה המופתים, ואף סלד מטיפוסים כאלו. ובכל זאת יכולים אנו לראות בבירור את החכמה האלוקית, שלא לאמר רוח הקודש המבצבצת מבין השורות, השורות היוצאות מפיו של זקן בן 97, שבקושי רואה ובקושי שומע, אבל את העתיד הוא רואה בלי עינים ושומע בלי אוזניים. הספר נדפס בשנת תש"ס (2000), והשיחה נמסרה על ידו בשנת תשנ"ב (92) בישיבת פוניבז'.

"השלטון החילוני מעמיד אותנו במצב של עת צרה. כרגע הם עסוקים בענינים המעיקים עליהם ובמידה מסוימת הם תלוים בנו ולפיכך אינם מציקים לנו ביותר. אולם, יבוא זמן שבו הם ישתחררו מהתלות בנו ובעיותיהם הבוערות, ואז הם יתפנו לטפל בנו.
מרכז מעיינם יהיה לימוד התורה.
הם ישתדלו לצמצם את מקומות התורה, את הישיבות ואת החדרים, ועלינו להכין את עצמנו לקראת מצבים קשים.
כוחנו הוא רק בהגברת לימוד התורה ויראת שמים, ביסוד ישיבות ותלמודי תורה נוספים ובתפילה לאבינו שבשמים."

                                       

                                                     Shach 99.gif


יבואו נא כל החכמים, הפרתמים יודעי העיתים, דוקטורים ופרופיסורים, ישקיעו תקציבי עתק, וינסו לחזות תהליכים חברתיים לטווח של עשרים שנה. אי אפשר. "אפקט הפרפר", קוראים לזה. כל התחזיות שנכתבו בעבר על ידי הפרשנים שעיני בשר להם, הרי מי שקורא אותם היום מתפקע מצחוק. והנה פה, איש זקן, בקושי זז, והוא רואה את מה שאף אחד לא רואה.

תגובות

חכם עדיף מנביא

רוני | 5/8/2012 9:53:49 PM

מדהים שרק לפני כמה חודשים היה נראה שנושא גיוס בני ישיבות בכלל לא היה על הפרק. בשנים האחרונות היו הרבה מסעות נגד החרדים אבל דווקא הנושא הזה דיי ירד מהכותרות והנה לפתע הוא חוזר ובגדול.

אכן נבואת אמת, רוח הקודש דיברה מגרונו.

פיני | 5/8/2012 9:54:51 PM

הציבור החילוני השתחרר כליל מבעיותיו הבוערות. אירן עשתה שלום עם ישראל. החאמס והחיזבאללה התפוגגו כליל, ומי היה מאמין כי פעם החזיקו ארסנל של מאות אלפי טילים.
במצרים ובסוריה הוקמו משטרים חדשים של חילונים משכילים שעולים לרגל לישראל כדי ללמוד איך למגר הרעב בארצותיהם.עתה אפשר להתפנות לאוייב האחרון שנשאר, לומדי התורה.

תגובת הדוס: הכל איומים עתידיים בלבד. ברור שאם אוטובוסים היו מתפוצצים ברחובות רח"ל, או שהייתה תקיפה באירן, לאף אחד לא היה זמן להתעלק על החרדים.

איום בטחוני חמור

רוני | 5/8/2012 11:20:33 PM

האמת שנבהלתי כשהתעוררתי הבוקר ושמעתי לתדהמתי על ממשלת האחדות שהוקמה בין לילה. האסוציאציה הראשונה שעלתה לנגד עיני היתה ממשלת החרום של ערב מלחמת ששת הימים.האם מלחמה בפתח? תקיפה באירן? איזה איום בטחוני חמור כל כך מרחף עלינו ? הרהרתי בחשש. אירן? סוריה? חיזבאלה?הפלשטינים? אולי כולם ביחד. מה היה דחוף כל כך. ממש שעת חירום לאומית. רגע היסטורי.
ואז שמעתי שבחודשיים הקרובים יחוקק החוק החדש לגיוס בני הישיבות. לא הבנתי. למי בכללל יש זמן לדון על כך בשעת מלחמה. משהו פה לא הגיוני. ואז התבהר לי הכל. לא אירן על הפרק. יש אייומים חמורים יותר מאירן. הרבה יותר מסוכנים. הרבה יותר מדאיגים.
החרדים. תשאלו את ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי. הוא מבין משהו בביטחון

קוריוז

יואב | 5/9/2012 7:55:42 AM

במאה ה-19 היו בטוחים שהבעיה הכי גדולה של המאה ה-20 תהיה שלא יהיה מקום לכל ה*** של הסוסים.

(ואז אנשים התחילו לנסוע במכוניות)

תגובת הדוס: חמוד.

לפיני

יצחק | 5/9/2012 10:27:52 AM

הרב שך לא התכוון שהצרות יגמרו

וזה לשון הרב שך

בוא זמן שבו הם ישתחררו מהתלות בנו ובעיותיהם הבוערות, ואז הם יתפנו לטפל בנו.
עד כאן לשונו

הכוונה של הרב שך לא שהצרות יפסיקו אלה הם עצמם ירדו מהצרות שלהם
כלומר
הצרות יהיו עדיין קיימות אך הם ישתחררו מהם

ואדרבא זה נבואה הרבה יותר גדול


מה גאוני פה? זה הרי אלף-בית

סטודנט בטכניון | 5/9/2012 10:35:46 AM

כל חילוני יגיד לך, שהסיבה שלחרדים יש כל כך הרבה כוח פוליטי היא כי הם מוכנים לשבת בל ממשלה, שמאלנית או ימנית, תמורת מילוי התנאים שלהם במה שקשור לציבור שלהם. לכן, ברגע שתהיה אפשרות לא להיות תלויים בחרדים, החילונים מאוד ישמחו להיפטר מכל התכתיבים של החרדים.
אין פה שום דבר גאוני. להיפך: מי שלא מבין את הדבר הפשוט הזה הוא או אדם שלא קשור בכלל למציאות ולא יודע איפה הוא חי, או אדם שלא יודע לעשות שתיים ועוד שתיים.

תגובת הדוס: א. אין שום בעיה. נראה אותך, ידידי המלומד, תכתוב בבקשה תחזית איך תראה ישראל עוד עשרים שנה, איזה תהליכים היא תעבור, תגזור ותשמור. אתה תתגלגל מצחוק כשתפתח את זה, מבטיח לך.
ב. החרדים מוכנים לשבת בכל ממשלה? שקר גמור. החרדים לא הסכימו לשבת בקואליצה של מפא"י, והם אלו שהעלו את בגין לשלטון. גם בממשלת רבין הרב שך נלחם שהחרדים לא ישבו. לגבי ש"ס, מה לעשות, זה נכון.

כן, בטח, ובממשלת ההתנתקות אתם לא ישבתם, נכון?

סטודנט בטכניון | 5/9/2012 1:18:50 PM

לגבי הטיעון הראשון שלך, אתה קצת מפספס. הרב שך לא נתן תחזית מפורטת איך החברה תיראה עוד עשרים שנה. הוא בסך הכל אמר, שהחילונים ינסו להיפטר מכמה דברים שהחרדים כופים עליהם ברגע שהנסיבות הפוליטיות יהיו כאלה, שהחרדים יאבדו קצת מכוח המיקוח שלהם. וזה דבר שכל חילוני, ובטוח שכל פוליטיקאי חילוני, אומר כל הזמן.
באותה מידה אני יכול לנבא, שהחרדים ימשיכו לעשות ככל יכולתם בשביל לחזק את שליטתם במדינה ולכפות כמה שיותר מאורחות חייהם על החילונים. אין בתחזית כזאת שום דבר גאוני, למרות שהיא מדויקת לחלוטין, מהסיבה הפשוטה שהיא משקפת מה שהחרדים מצהירים עליו במפורש.

תגובת הדוס: לא, הוא גם הגדיר בדיוק מה יהיה הנקודה המרכזית.
אתה מוזמן לתת פה תחזית מפורטת באיזה ענין שאתה רוצה ואני אשמור את זה פה באתר לעיני כולם. בא נראה אותך.

אצל מפא"י החרדים לא ישבו משתי סיבות.

פיני | 5/9/2012 1:20:09 PM

א, קופת המדינה היתה ריקה.
ב, החרדים עבדו למחייתם ולא נזקקו לביטוח לאומי.

תגובת הדוס: מפלצת.

תגובה

בלדד השוחי | 5/9/2012 2:20:00 PM

א. למיטב ידיעתי, אגודה לא ישבה עם מפא"י, בגלל שמפא"י לא היתה צריכה אותם, והיא זאת שלא הסכימה לצרף אותם.

ב. החרדים ממש לא העלו את בגין לשלטון (באיזה סרט?), אלא בגין עלה הודות לנסיבות שבאו לידי ביטוי בעת ההיא. ולא, לחרדים ממש לא היה קשר לעלייתו. ההפך הוא הנכון, בגין עשה טובה לחרדים שקיבל אותם.

ג. אגודה ישבה בממשלה עם טומי לפיד בתמורה למספר תכתיבים שלהם.

ד. אין זה סוד שש"ס היא לא מפלגה של אופוזיציה, אבל למה שתהיה כזאת, כל עוד מסכימים לתת לה את מה שהיא רוצה?! ההיסטוריה מלמדת אותנו שבד"כ עדיף ללכת עם הכוח ולא נגדו.

תגובת הדוס: א. תלמד שוב היסטוריה. הפילוג בין פא"י לאגודה היה על הרקע הזה, שפא"י הצטרפה לממשלת מפא"י נגד דעתם של הרבנים.
ב. לבגין לא היה רוב בלי אגודה.
ג. אגודה לא ישבה עם טומי יום אחד, כמדומני (אולי לא?)
ד. לא נכנסתי לפולמוס מה נכון לעשות ומה לא, רק רציתי להעמיד את הסטודנט על טעותו.

נו, ומה מפתיע בזה?

סטודנט בטכניון | 5/9/2012 3:37:47 PM

הרב שך צפה שהחילונים ינסו לצמצם את הישיבות. נו, ומה החידוש? החילונים כבר עשרות שנים מדברים על זה שהם רוצים להפסיק לממן את הישיבות. זה לא התחיל היום, וגם לא לפני עשר שנים, ואפילו לא לפני 20.
חוץ מזה הנה, נתתי לך תחזית מפורטת מאוד. לא פחות מפורטת מהתחזית של הרב שך.
דרך אגב, אני די בטוח שהרב שך היה מתהפך בקברו, אם היה יודע איך תלמידיו משתמשים בשמו. הרב שך למיטב ידיעתי היה הרבה יותר חכם מהמוני החרדים שמסתתרים מאחורי השם שלו.

תגובת הדוס: שוין גענוק. הדיון מוצה.

אגרת לפראייר המצוי!, פגז של מאמר!

אורי | 5/9/2012 5:07:58 PM

אגרת לפרייר המצוי

שלום פרייר! אני עוקב אחריך מדי יום. ליתר דיוק, אתה ממציא את עצמך אלי, דרך הכותרות המדווחות תדיר על מעשיך. כך, יש לי הזדמנות לשפוט אותם בפרספקטיבה יותר נרחבת, בעוד אתה חי רק את המשבצת שלך. מבט זה מעצים את מידת הפרייריות שלך, להרבה יותר ממה שאתה חושב. אוי ואבוי, כמה שאתה פרייר!
כמה מילואים אתה עושה, לפקודת מנהיגים בעלי "הזיות משיחיות", או מפקדים "חסרי אחריות אזרחית מינימאלית", "נקמנים קטנוניים" (ואל תמחק, כי אין מיותר)! כמה אתה מזיע, בשביל שמדינת ישראל תפתח במלחמות, בהחלטה נחושה לא לנצח, בשביל למצוא חן בעיני העיתונות! כמה אתה מסכן את חייך, כשאותה עיתונות מדווחת באמצע מלחמה, מה מהלכים המתוכננים למחר, להנאתו של האויב! ובכלל, הלא לדברי "חצי העם" ישראל אשמה במצב המלחמה ולדברי החצי השני, הראשון משת"פ עם האויב. האם באמת כה חזק הוא "כור ההיתוך" הצבאי, שההאשמות הדדיות חמורות אלו נעלמות כלא היו, תחת חזית אחידה של רדיפת הדת?

בטח אתה משתומם על הציניות - איך אפשר לדבר ככה, אל מי שמקריב כל כך הרבה ומוכן למסור את נפשו למען הדגל? - על כן, הבה ואוסיף לך כמה ידיעות, שאינן קשורות במישרין לנושא המדובר: שמא קראת על עלות המיליארדים של הפשע הישראלי, שלדברי השר לביטחון פנים, גובר על תקציב המשטרה עצמו?; אולי נודע לך על ירידת מדד החינוך הישראלי למקום 45 בעולם? האם שמעת פעם (כבר לפני למעלה מעשור), שלמעלה מ-65% מהתלמידים בישראל היו מעדיפים להיוולד בנים לעם אחר?; כלום שמת לב לכך, שלמעלה ממחצית הילדים במדינה, אינם זוכים לזוג הורים הומוגני?; וכשאתה כל כך חרד מהשינויים הדמוגרפיים, האם ניסית להבין - לא רק את עליית הפרמטר החרדי שבעוגה - אלא גם את התמעטותו של זה החילוני והמסורתי?

דברי קטגוריה רבים, נאמרים כיום בעזות פנים נגד הציבור החרדי. "לא תקבלו יותר הקצבות"; "נשלול מכם את האזרחות"; "נגרש"; "ננתץ" ו"נהרוס". לו היינו כמותכם, צברים גסי רוח ונחושי מצח, היינו משיבים לכם כגמולכם בצורה הרבה יותר מבוססת ואומרים: היינו לפניכם ונהיה אחריכם. אולם אנו באמת ובתמים, שואפים מקווים ומייחלים בכאב לב לנוכח שבר עמינו, שתמיד תהיו עמנו. מספיק לנו, די והותר, בחורבן שהמטתם על היהדות וקודם כל על עצמכם.
מתי תבין אפוא, שנושא השירות בצבא שאתה מעמיד מעל הכל, אינו אלא כיסוי, למהלך התאבדות המוני, שאתה ושכמותך מצויים בעיצומו, תוך ניסיון לכפותו על הכל, על מנת למנוע כל סיכוי עתידי להפסקתו?
---------------

כיסוי זה, הוא בבחינת מצג שווא מסמא עיניים, אשר מגלם ניסיון ייחודי, שלא היה כמותו כל זמן שלא הייתה מדינת ישראל קיימת. שהרי, סוף כל סוף יש סכנות, יש מלחמות ולכאורה יש מי שנושא בנטל על כל המשתמע. אמנם, תחת החיפוי של מצג זה, אתם באים להתגולל על לימוד התורה ושמירת המצוות, כהמשך ישיר לאלו שעשו כן לכל אורך ההיסטוריה. הללו, משכילים, רפורמים, יבסצקים, קומוניסטים - כולם כאחד אבדו ונגדעו מאתנו. גם רבים מכם, לאחר שתרמו את תרומתם למדינה, נעלמו בארצות נכר כלעומת שבאו ומי יודע אם עוד תהיה להם תקומה.
בהעמדת החרדים כמי שבורח מאחריות לטובת הטבות כאלו ואחרות, מנסים אתם לפגוע בנקודה הרכה והכואבת ביותר, אצל היחידים החשים אחריות של נשיאה בעול אמיתית. מורשתנו ההיסטורית שאתם מוחקים בתאוות כיליון עצמי, גדושה לאורך אלפי שנים במסירות נפש, גם למען התורה וגם למען עם ישראל. עם כל הכאב, הרגישות וההבנה, לא ניתן לעולל בעפר מורשת זו, ועוד יתירה מזאת, מי שמנסה לעשות כן, כשמדובר באותם אלפים ורבבות שבמסירות נפשם הביאו את עמינו עד הלום, מדבר בעד עצמו... אין אנו זקוקים להטפות מוסר ונאמנות, מפי כאלו שתדיר אינם נאמנים אף לבני משפחתם הקרובים ביותר. קשה לנו גם לתת תקווה, במי שחושב עצמו כמוליך עם שלם, בעוד שאינו מסוגל לקיים בית בן חמשה נפשות בשלמותו...

ישנם אמנם גם אחרים, העוטפים את הדברים בעניבת חנק העשויה משי. "בודאי, צריך כמה עילויים על מנת לשמור על הגחלת", "גם בן-גוריון הסכים למכסה מסוימת" וכדו'. אלו כמובן לעולם לא יסכימו, להותיר בצבא רק את היחידות המובחרות כולל מה שנקרא "תומכי לחימה", ולהכניס את היתר לשוק העבדים. כי הצבא צריך להיות "צבא העם" ו"כור ההיתוך". רק היהדות נתבעת להיות שמורת טבע, בשביל שהזן לא יכחד (עפ"ל).

כפי שעונים לכם תדיר, לא קשה להבין, כמה צביעות יש בדרישתכם להחריב את הישיבות. אם בהשתמטות עסקינן, נתוני השירות בקרב החילוניים הפטריוטיים ידועים. מה עוד, שחלקם הגדול של הולכי בטל אלו כמו אנשי הבוהמה והספורט, נהנים מיוקרה רבה בקרבכם. גם בתוך הצבא, ישנה חגורת שומן כבירה - לא רק בממון שאין לו תובעים - אלא גם במגויסים שאין להם דבר עם ביטחון, גם לדברי רבים מכם, שאמרו זאת בפירוש בין השאר גם על גיוס נשים. במסגרת זו, לא ניתן לכם שוב את התענוג שבהשוואה בינינו, הבנים הנאמנים ביותר לעם ישראל, לבין הערבים.


אולם עם הכל ואחרי הכל יש לשים את הדברים על השולחן: גם אילו הייתם באים בידיים נקיות, רק בתוקף צרכי ביטחון מינימאליים; גם לו היה הנטל שווה אצלכם בין כולם; גם אם לא הייתם הורסים ביד שמאל מה שימין אמורה לבנות, תוך התעלמות מסכנת נפשות, למען ערכים מפוקפקים כמו, "חופש הדיבור", "חופש העיתונות" ושאר ירקות, שכל אחד מכם מאמין בהם רק על מנת לפגוע בזולתו; גם לו היה אצלכם "חופש דת" כהלכתו, בלי חכמות וללא זיופים - לא ניטוש את משמרתנו, שהיא קו ההגנה הראשון והאחרון של עם ישראל עלי אדמות.

תגובת הדוס: מה המקור?

לשוחי. החרדים לא ישבו יום אחד עם לפיד. המפדל והאיחוד הלאומי כן. והבשילו את תוכנית ההתנתקות

| 5/10/2012 1:31:38 PM

יהדות התורה נכנסה אז לקואליציה, לאחר ששרון העיף את לפיד.

הנה עוד אחד שצפה ברוח קודשו 116 שנה קדימה

תינוק שבוי | 5/10/2012 7:07:02 PM

מתוך העיתון מעריב:

בשנת 1896 פורסם בווינה ספרון דק שחולל מפנה בתולדות העם היהודי: "מדינת היהודים - ניסיון לפתרון מודרני של שאלת היהודים".

מחבר הספר, תאודור הרצל, היה רחוק מאוד מהדת. למרות זאת הוא הועיד לרבני הקהילות היהודיות תפקיד מרכזי במימוש חזונו: "הרבנים יהיו הראשונים שיבינו אותנו, הראשונים שיגלו התלהבות לענייננו ומעל הבימה ילהיבו את האחרים", כתב .

אך באותה נשימה הבהיר הרצל גם את דעתו על מעורבותם של הרבנים בניהול החיים במדינה העתידית. דווקא בשל כוח ההשפעה שייחס להם, שילב הרצל בחיבורו אמירות נחרצות נגד מעורבותם של אנשי הדת בענייני המדינה. את כוהני הדת, כך קבע, יש להותיר בבתי הכנסת, כשם שאת צבא הקבע יש להחזיק במחנות צבאיים.

116 שנים חלפו ממועד פרסום "מדינת היהודים". חלקים רבים בחזונו של הרצל הפכו למציאות, אחרים נותרו בין דפי הספר. אחד החשובים שבהם נוגע ליחסי הדת והשלטון. במדינת היהודים האמיתית הממסד הרבני נטוע היטב במוסדות השלטון, נהנה מסמכויותיו ומתקציביו וכופה את שירותיו בכוח החוק.

באופן התואם את נבואתו של הרצל, עוצמה זו ניצבת ביחס הפוך לחלוטין ליכולתו לעורר השראה ולהקרין מנהיגות. ישראלים רבים חשים ניכור ומיאוס כלפי הממסדים הדתיים, ותחושה זו הולכת ומתגברת עם חלוף השנים. די להפנות מבט אל הברומטר המתפרסם מדי שנה ומראה כיצד ישראל מובילה פעם אחר פעם ברמת השחיתות שמייחס הציבור לממסדים הדתיים הפועלים במדינה.

לשיטתו של הרצל, תפקידן החיובי של הקהילות הדתיות יושג דווקא באמצעות הפרדתם של הממסדים הדתיים מהשלטון וביסוסם של חיי הדת על התארגנות עצמית והתנדבותית. מהלך מסוג זה יבטיח את מקומה הטבעי והחיובי של המסורת הדתית.

[ההבדל היחיד הוא שאני מבין שמדובר בניתוח מפוקח שהתגשם ולא מייחס לכך 'חכמה אלוהית' - ת.ש]

תגובת הדוס: יש לי הפתעה בשבילך - את ספרו של הרצל קראתי מראשו ועד סופו.
מה שכתוב שם זה בדיוק הפוך מהמציאות. הרצל לא צפה שום דבר. את הבעיה הערבית הוא לא מזכיר בכלל או כמעט (אני לא זוכר, אולי ממש כדבר שולי). הוא צפה שהרבנים ישתפו פעולה עם הציונות (לא קרה. מרבית הרבנים הגדולים לא תמכו בציונות, בודאי שלא באופן גורף כפי שהוא כתב). ושבמדינת ישראל לא יהיה לרבנים שום השפעה מעשית- מיותר לציין שזה לא קרה. הרבנים החליטו הרב פעמים מי יהיה ראש הממשלה.
כך שהרצל לא צפה כלום. טיפש הוא לא היה כנראה, אבל צפיית העתיד בתהליכים חברתיים מורכבים היא משימה בלתי אפשרית.
ומה שאתה כותב שאנשים יזלזלו ברבנים אםן הם יתערבו בפוליטיקיה,זה לא כתוב בספר אלא המצאה.

זה נדמה לי, או שאתה משנה את הטיעון לפי מה שנוח לך?

סטודנט בטכניון | 5/11/2012 9:26:01 AM

אני עוקב אחרי מה שנכתב באתר הזה, וגיליתי חוקיות מעניינת:
רוב הזמן הכותבים ("הדוס" ואחרים) שופכים אש וגופרית על הציונות, מתנגדים לה וטוענים שהחרדים תמיד התנגדו לה.
אבל, כשצריך להוכיח שהשואה היתה באשמת הציונים החילונים המרושעים, אז פתאום מתברר שהחרדים בכלל שיתפו פעולה עם הציונות בשמחה וששו לעלות לארץ, אבל החילונים המרושעים מנעו זאת מהם.
זה רק נדמה לי, או שאתם פשוט כל פעם משנים את הטיעון לפי הצורך באותו רגע?

תגובת הדוס: הדברים מאד ברורים. החרדים רצו לעלות לארץ, בלי שום קשר לתמיכה בציונות החילונית. הם עשו זאת לפניה וימשיכו אחריה. אם תקום מחר בבוקר אגודת שותי השוקו, זה לא אומר שכל מי ששותה שוקו שייך לאגודה, וכל מי שמלגלג על האגודה שונא שוקו.

מה בין רבנים גדולים לקטנים לפי הדוס.

פיני | 5/11/2012 9:42:07 AM

רבנים גדולים הם נגד הציונים, מכאן שרבנים קטנים הם בעד הציונים.
פועל יוצא מכך שרוב מוחלט של הרבנים החרדים ששלוחיהם יושבים בכנסת הציונית, ואפילו בממשלה הציונית, ונוטלים אחריות לכל מהלכיה של הממשלה, למרות שהם גדולי תורה, עדיין נחשבים רבנים קטנים.

תגובת הדוס: תגיד פיני, יש לך אולי עוד איזה עיסוק \ תחביב \ תחום התעניינות שאינו קשור לחרדים \ ציונות \ תקציבים?

חרדים, ציונות, תקציבים, הם יקבעו את עתידנו בארץ לטוב או לרע.

פיני | 5/11/2012 10:22:25 AM

ולכן כל מי שחי בארץ במיוחד לאחר השואה, ורוצה לראות עתיד וורוד לדורות הבאים בארץ, יודע כי שלושת הנושאים האלה חשובים מאוד לעתידנו בארץ במישור הארצי, להבדיל מהמישור האלוקי.והיות ואני יודע על פי התורה ודברי חז"ל שהחרדים אף פעם לא רצו לעלות לארץ( ראה הדברי יואל לפרשת השבוע המביא את המהרי"ט הקורא לחיות בגלות ולא בארץ, כי מצוות שמיטה מאוד קשה לבצוע, ועונשה הוא גלות, לכן עדיף לא לעלות לארץ) רואה בברור כיצד החרדים עושים כל מאמץ להחזירנו לגלות, בהשתמטות מצבא ועבודה, ובהחזרת החילונים בתשובה שיהיו כמוהם לכן חובה על כל מי שיכול למחות לעשות זאת, ומי שלא מוחה, חוטא לארץ ישראל ולתורת ישראל.

תגובת הדוס: תלמידי הגר"א והבעש"ט עלו לארץ הרבה לפני הציונות, זו עובדה. אתה טומן את הראש בחול.
במקום זה אתה מביא לי ציטוטים מהרבי מסאטמאר. הוא מייצג את החרדים? כמה רבנים חשבו כמוהו? הוא אסר להשתתף בבחירות, לקחת תקציבים, לדבר בעיברית, החזון איש חשב ככה? החפץ חיים? הרב שך? מי? הוא היה צדיק ותלמיד חכם, אבל דעתו הייתה במיעוט. אני לא צריך לספר לך, אתה יודע את זה טוב מאד. אבל אתה רוצה דם.

הדוגמאות שהבאת מחזקות את טיעוני.

פיני | 5/11/2012 10:47:56 AM

כי החרדים בארץ כמו סאטמר,רוצים לראות בחורבן המדינה.
משתתפים בבחירות? כדי להוות לשון מאזנים להשיג תקציבים ולחוקק חוקים להחלשת המדינה הציונית.ובעזרת תקציבים לא צריך לעבוד, ובעזרת חוקים לא צריך לשרת.
עברית? זה כורח המציאות.
לכן אין הבדל בין סאטמר לרבנים החרדים בארץ בשנאתם למדינה, ובשאיפתם להחריבה, ההבדל היחיד שסאטמר עושים זאת במילים, ופיהם וליבם שווה, ואילו החרדים עושים זאת במעשים שזה הרבה יותר פוגע במדינה.

תגובת הדוס: מפלצת.

"נקי יהיה לביתו שנה אחת, ושימח את אשתו אשר לקח".

פיני | 5/11/2012 5:45:31 PM

ידוע כי המפלגות החרדיות רוצות ליהד את מדינת הכופרים, שחוקיה יהיו על פי ההלכה. כך הם מחוקקים חוקים כגון חוק טל, מכירת חמץ בפסח, חיוב בכשרות של הרבנות לפני כשרות מהדרין, ועוד. פעמים רבות צריכים להילחם על חוק דתי. והנה יש הלכה מהתורה לשחרר חייל משירות סדיר או מילואים לשנה אחת אחרי הנישואין. זכור מקרה קריב בעופרת יצוקה. חוק זה יכלו החרדים לחוקק בקלות, הרבה יותר קל מהחוק לפטור חרדים משירות צבאי, אם היו מגישים חוק זה, לא היו כמעט מתנגדים לכך בכנסת, ולמרות שעברו 64 שנים לא הגישו אותו. למה??? כי זה לא קשור לחרדים הם אינם זקוקים לו, מכאן שלא מדינה על פי ההלכה מעניינת אותם, רק מדינה שמממנת אותם מעניין אותם, חוק טיפולי שנים לילדים, קצבאות ילדים, אבטחת הכנסה, 3000 ש"ח מענק לחסרי דיור, כל מה שהחרדים זקוקים, שיהנו גם החילונים והערבים. אבל נקי יהיה לביתו, זה רק דרוש וקבל שכר.

אין פה שום קריאת עתידות

אמיר | 5/12/2012 3:50:16 PM

תפסיק להפוך אותו לבעל אוב על לא עוול בכפו. בסך הכל הראה אפשרות אחת מני רבות באופן אינטואיטיבי.

תגובת הדוס: גם אתה לא הגבת פה, אלא רק בחרת אפשרות שירבוט אחת מני רבות באופן אינטואטיבי.

תגובה לפיני בעניין נקי יהיה לביתו

רוני | 5/13/2012 10:38:01 AM

חבל שהשינאה לחרדים מעבירה אותך על דעתך. אילו הית לומד הית יודע שהדין של נקי יהיה לביתו נאמר רק על מלחמת רשות.ואילו על מלחמת מצווה נאמר יצא חתן מחדרו וכלה מחופתה. ומה היא מלחמת מצווה כתב הרמב"ם "ואיזו היא מלחמת מצוה--זו מלחמת שבעה עממים, ומלחמת עמלק, ועזרת ישראל מצר שבא עליהם"
כמדומני שכל מלחמות ישראל בדור האחרון נכללות בהגדרה של עזרת ישראל מיד צר שבא עליהם.
אלא אם כן לדעתך זה רק גחמות של כל מיני פוליטיקאים. ואם כן אז מסתבר שהחרדים הרבה יותר ציונים ממך

ספר לחבריך החרדים כי אנו במלחמת מצווה.

פיני | 5/13/2012 4:57:55 PM

אולי לך יאמינו, ואז לא יצטרכו את חוק טל, שהרי אם חתן וכלה יוצאים למלחמה, קל וחומר בחורי הישיבות. אלא שלדעת החרדים אין לנו סנהדרין שתכריז על מלחמת מצווה, ולכן המציאות איננה קובעת. ולכן זו מלחמת רשות, וראוי לחוקק חוק זה.

תגובה לפיני

רוני | 5/13/2012 8:43:50 PM

עוד מעט אני אתחיל לחשוב שלא רק הרב שך נביא אלא שגם אני הקטן בנביאים. כשכתבתי את תגובתי הקודמת כבר ידעתי שתגיב את מה שהגבת עכשיו. בעצם זאת לא נבואה . על זה נאמר חכם עדיף מנביא. אבל למען האמת גם חכמה אין כאן אתה כל כך בנאלי וצפוי מראש שזה פשוט היה מתבקש ולא צריך להיות גאון גדול כדי לצפות את זה
______________________
ולגוף העניין
אלה דברי הרמבם שאני מניח שידועים גם לך
ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו: מפני שהובדל לעבוד את ה' ולשרתו, ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים--שנאמר "יורו משפטיך ליעקוב, ותורתך לישראל" (דברים לג,י). לפיכך הובדלו מדרכי העולם--לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין, ולא זוכין לעצמן בכוח גופן; אלא הם חיל ה', שנאמר "ברך ה' חילו" (דברים לג,יא), והוא ברוך הוא זיכה להם, שנאמר "אני חלקך ונחלתך" (במדבר יח,כ).

יא [יג] ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים. הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז,ה).


אגב. לו יהי כדברך מה עם הנציגים הדתיים לאומים? מדוע כשהמפדל היתה בשיא תפארתה היא לא דאגה לחוק הזה ?

תגובה לרוני.

פיני | 5/13/2012 9:21:18 PM

גם אני כנראה נביא, כי שערתי מה בדיוק תביא מהרמב"ם, וניבאתי אפילו מה בוודאות לא תביא. ידעתי כי תעלים את דברי הרמב"ם הידועים לך בוודאות, כי מי שחושב שילמד תורה ויחיה על חשבון הציבור, אין לו חלק לעולם הבא. ודברים אלה משקפים יותר את חייו של הנשר הגדול, מאשר את הדברים שאתה הבאת. לכן כאשר אחיו שפירנס אותו טבע, למד רפואה כדי שלא יתקיים מכספי ציבור.

תגובת הדוס: באותו דור של הרמב"ם חיו מאות ואלפי רבנים גדולי תורה, שמתוכם היו כמה שלא נפלו מהרמב"ם, והם דווקא חשבו אחרת. הם לא היו לא רופאים ולא מהנדסים, רק ישבו ולמדו. כך כותב הכס"מ במקום.

לפיני

רוני | 5/13/2012 9:44:06 PM

וגם הפעם כבר כשהזכרתי את הרמב"ם ההוא ידעתי שאתה תביא את הרמבם שלכאורה סותר את זה. ולא אין צורך להיזדקק לגדולי תורה אחרים מדורו של הרמבם שלא נהגו כמוהו. גם לא לדברי הכסף משנה.
תכלס יש פה שני רמבמי"ם שנראים כסותרים.
אתה יכול לומר הרבה דברים רעים על בני הישיבות אבל . ללמוד רמב"ם וליישב קושיות וסתירות ברמבם זוהי ההתמחות שלהם והם חיים איתו בשלום בהחלט. אז תחשוב לבד ותגיע לתירוץ

בנוסף לתגובתי הקודמת לפיני

רוני | 5/13/2012 10:07:52 PM

זה שהבאתי דווקא את הרמבם שהבאתי ולא את זה שצפית ברוח קודשך שלא אביא. זה פשוט כי הדיון פה התנהל על מי יוצא למלחמה ומי לא. וזה הרמבם הרלוונטי לנושא אבל כדרכך אתה תמיד מסיט את הנושא כשזה לא מתאים לך וכך הגענו לדיון על פרנסה.
אגב מה עם המפדל עדיין לא ענית לי?